Boekenlijst -Rekenen-1ste-leerjaar
Publicatielijst Eureka:
Hieronder kan je alle (werk)boeken terugvinden die je thuis, op school of in je praktijk kan gebruiken. Je kan ze hier als particulier bestellen.
Onze werkboeken in de klas of in je praktijk gebruiken? Mail naar sabine.hechtermans@eurekaleuven.be voor een licentie op maat..
RekenTrapperS 1 | HR REM | module 1 |Instap rekentaal en rekenbegrippen zonder telvaardigheden
RekenTrapperS 1 | HR REM | module 2 |Getalopbouw tot 5
RekenTrapperS 1 | HR REM | module 3 |Strategisch rekenen tot 5
RekenTrapperS 1 | HR REM | module 5 |Schrijfmotorische oefeningen
RekenTrapperS 1 | MV | module 1 |Taal- en rekenexploratie in de ruimte rondom en tijd
RekenTrapperS 1 | HR REM | module 1 |Instap rekentaal en rekenbegrippen zonder telvaardigheden
RekenTrapperS 1 | MV | module 1 |Taal- en rekenexploratie in de ruimte rondom en tijd
RekenTrapperS 1 | MV | module 2 |Ordenen, werken in 2D en 3D, tijd, geld en temperatuur
1ste graad Basisonderwijs rekenen en taal
RekenTrapperS 1 | HR Basis | module 1 |Rekentaal en getalopbouw tot 10
RekenTrapperS 1 | HR Basis | module 2 |Strategisch rekenen tot 6 en splitsen van 10
RekenTrapperS 1 | HR Basis | module 3 |Strategisch rekenen tot 10
RekenTrapperS 1 | HR Basis | module 4 |Getalkaarten en tweelingen tot 20
RekenTrapperS 1 | HR Basis | module 5 |Cirkels, bijna-tweelingen en strategisch rekenen tot 20
RekenTrapperS 1 | HR Basis | module 6 |Plusbrug
RekenTrapperS 1 | HR Basis | module 7 |Minbrug
RekenTrapperS 1 | HR Basis | module 8 |Strategisch rekenen en splitsingen automatiseren
RekenTrapperS 1 | MV | module 1 |Taal- en rekenexploratie in de ruimte rondom en tijd
RekenTrapperS 1 | MV | module 2 |Ordenen, werken in 2D en 3D, tijd, geld en temperatuur
RekenTrapperS 1 | HR REM | module 1 |Instap rekentaal en rekenbegrippen zonder telvaardigheden
RekenTrapperS 1 | HR REM | module 2 |Getalopbouw tot 5
RekenTrapperS 1 | HR REM | module 3 |Strategisch rekenen tot 5
RekenTrapperS 1 | HR REM | module 4 |Getalexploratie tot 10
RekenTrapperS 1 | HR REM | module 5 |Schrijfmotorische oefeningen
RekenTrapperS 1 | HR REM | module 6 |Strategisch rekenen tot 6
RekenTrapperS 1 | HR REM | module 7 |Strategisch rekenen tot 8 en 10
RekenTrapperS 2 | HR | module 1 |Tellen per 10 tot 100
RekenTrapperS 2 | HR | module 2 |Tafel van 1 en 10, tijd per 10 minuten
RekenTrapperS 2 | HR | module 3 |Tafel van 2 en tweelingen
RekenTrapperS 2 | HR | module 4 |Getalkaarten, buren en strategisch rekenen tot 100
RekenTrapperS 2 | HR | module 5 |Tafel van 5
RekenTrapperS 2 | HR | module 6 |Zonder brug rekenen met cirkels en automatiseren tot 100
RekenTrapperS 2 | HR | module 7 |Tafel van 3 en tijd
RekenTrapperS 2 | HR | module 8 |Plus en minbrug over 10 – strategisch rekenen en splitsingen automatiseren
RekenTrapperS 2 | HR | module 9 |Tafel van 9
RekenTrapperS 2 | HR | module 10 |Scharnieren als onderbouw van brug. Instap plusbrug met tweelingen
RekenTrapperS 2 | HR | module 11 |Plusbrug tot 100
RekenTrapperS 2 | HR | module 12 |Minbrug tot 100 en automatiseren brug tot 100
RekenTrapperS 2 | HR | module 13 |Tafel van 4 en eerste breuken
RekenTrapperS 23 | HR | module 15 |Tafel van 6 en kwadraten
RekenTrapperS 23 | HR | module 16 |Tafel van 8 en breuken
RekenTrapperS 23 | HR | module 17 |Tafel van 7 en herhaling alle tafels
RekenTrapperS 2 | MV | module 1 |Exploratie rekentaal, 2D en 3D
RekenTrapperS 2 | MV | module 2 |Meten en maten in actie
RekenTrapperS 2 | HR | module 2 |Tafel van 1 en 10, tijd per 10 minuten
RekenTrapperS 2 | HR | module 3 |Tafel van 2 en tweelingen
RekenTrapperS 2 | HR | module 5 |Tafel van 5
RekenTrapperS 2 | HR | module 7 |Tafel van 3 en tijd
RekenTrapperS 2 | HR | module 9 |Tafel van 9
RekenTrapperS 2 | HR | module 13 |Tafel van 4 en eerste breuken
RekenTrapperS 23 | HR | module 15 |Tafel van 6 en kwadraten
RekenTrapperS 23 | HR | module 16 |Tafel van 8 en breuken
RekenTrapperS 23 | HR | module 17 |Tafel van 7 en herhaling alle tafels
Eureka Taal 12 | LS | Hoor | Leest |mkmm en begrijpend lezen
Eureka Taal 12 | LS | Hoor | Slak |mmkm die beginnen met s
Eureka Taal 23 | LS | Regel | Graad/t |Verlengregel -d, -t, -b, -p
Eureka Taal 34 | LS | Weet | Dacht |Woorden met -sch, -schr; -g, -cht; -gt, -cht
2de graad basisonderwijs rekenen en taal
RekenTrapperS 3 | HR | module 1 |Rekenen per 100 tot 1000 met getalkaarten – Maal en gedeeld door 10 en 100
RekenTrapperS 3 | HR | module 2 |Getalkaarten, buren en strategisch rekenen tot 1000
RekenTrapperS 3 | HR | module 3 |Cirkelrekenen met tweelingen en bijna-tweelingen. Vermenigvuldigen en delen met de tafel van 2 en 5
RekenTrapperS 3 | CIJ | module 4 |Cijferen deel 1 | +, – en x zonder onthouden of lenen
RekenTrapperS 3 | HR | module 5 |Tafels 4, 8 en kwadraten en breuken deel 1
RekenTrapperS 3 | HR | module 6 |Scharnieren over tiental en honderdtal. Cirkelrekenen met en zonder brug tot 1000
RekenTrapperS 3 | CIJ | module 7 |Cijferen deel 2 | + en x met onthouden, – met ontlenen
RekenTrapperS 3 | HR | module 8 |Tafel van 3, 6, 9 en 7. Breuken deel 2 – Maal en delen tot 1000
RekenTrapperS 3 | CIJ | module 9 |Cijferen deel 3 | Cijferend delen
RekenTrapperS 3 | MV | module 1 |Exploratie rekentaal, 2D en 3D
RekenTrapperS 3 | MV | module 2 |Metend rekenen, driehoeken en vierhoeken
RekenTrapperS 34 | MV | tijd module 3 |Tijd | woordenschat, kalenders en klokken
RekenTrapperS 23 | HR | module 15 |Tafel van 6 en kwadraten
RekenTrapperS 23 | HR | module 16 |Tafel van 8 en breuken
RekenTrapperS 23 | HR | module 17 |Tafel van 7 en herhaling alle tafels
RekenTrapperS 3 | HR | module 1 |Rekenen per 100 tot 1000 met getalkaarten – Maal en gedeeld door 10 en 100
RekenTrapperS 3 | HR | module 5 |Tafels 4, 8 en kwadraten en breuken deel 1
RekenTrapperS 3 | HR | module 8 |Tafel van 3, 6, 9 en 7. Breuken deel 2 – Maal en delen tot 1000
RekenTrapperS 34 | HR | tafels |Automatiseren van tafels
RekenTrapperS 45 | HR | Cent |Decimalen tot duizendsten
RekenTrapperS 4 | HR Euro |Decimalen tot tienden
RekenTrapperS 4 | GDB | Breuken 1 |Inzicht en begrippen
RekenTrapperS 4 | GDB | Breuken 2 |Bewerkingen, decimalen, regels en eindtoetsen
RekenTrapperS 45 | PRO |Problemen oplossen volgens model
RekenTrapperS 4 | CIJ | deel 1 |Cijferen met natuurlijke getallen
RekenTrapperS 4 | CIJ | deel 2 |Cijferen met decimalen
RekenTrapperS 34 | MV | tijd module 3 |Tijd | woordenschat, kalenders en klokken
RekenTrapperS 4 | MV Herleidingen |Herleidingen in ruimte en tijd
RekenTrapperS 45 | MV |Lijnen, hoeken en exploreren in 2D en 3D
Eureka Taal 23 | LS | Regel | Graad/t |Verlengregel -d, -t, -b, -p
Eureka Taal 34 | LS | Weet | Dacht |Woorden met -sch, -schr; -g, -cht; -gt, -cht
Eureka Taal 3 | LS | Regel | Vrolijk |Achtervoegsel -lijk
Eureka Taal 3 | LS | Regel | Zonnig |Achtervoegsel -ig
Eureka Taal 34 | LS | Weet | Goud |Woorden met au of ou
3de graad basisonderwijs rekenen en taal
RekenTrapperS 56 | DBP | Breuken 1 |Basisbegrippen en deelbaarheid
RekenTrapperS 56 | DBP | Breuken 2 |Techniek en bewerkingen
RekenTrapperS 5 | DPB | Procenten 5 |Inzicht en basistechnieken
RekenTrapperS 45 | PRO |Problemen oplossen volgens model
RekenTrapperS 56 | PRO |Verhoudingen en regel van 3
RekenTrapperS 56 | CIJ |Technisch cijferen en problemen oplossen op basisniveau
RekenTrapperS 45 | MV |Lijnen, hoeken en exploreren in 2D en 3D
RekenTrapperS 56 | MV |Herleidingen in ruimte en tijd
RekenTrapperS 56 | MV |Lijnen, hoeken en indeling vlakke figuren en lichamen
RekenTrapperS 6 | MV | Formule 6 |Omtrek, oppervlakte en volume en spelen in 2D en 3D
RekenTrapperS 56 | DBP | Breuken 1 |Basisbegrippen en deelbaarheid
RekenTrapperS 56 | DBP | Breuken 2 |Techniek en bewerkingen
RekenTrapperS 5 | DPB | Procenten 5 |Inzicht en basistechnieken
RekenTrapperS 6 | DBP | Procenten 6 |Contextueel rekenen met procenten
RekenTrapperS 56 | PRO |Verhoudingen en regel van 3
RekenTrapperS 56 | CIJ |Technisch cijferen en problemen oplossen op basisniveau
RekenTrapperS 6 | CIJ |Cijferen in context met extra uitdaging
RekenTrapperS 56 | MV |Herleidingen in ruimte en tijd
RekenTrapperS 56 | MV |Lijnen, hoeken en indeling vlakke figuren en lichamen
RekenTrapperS 6 | MV | Formule 6 |Omtrek, oppervlakte en volume en spelen in 2D en 3D
RekenTrapperS 6 | MV | 3D volume |3D volume, constructies en problemen
Cool 1 = niveau 1B
Cool 2 = niveau 2 BVL
Cool 1 |Contextueel rekenen met aangepaste rekentechnieken
Cool 2 | module 1 |Themarekenen
Cool 2 | module 2 |Breuken, procenten en decimalen
Cool 2 | module 3 |Oppervlakte en volume
Cool 2 | module 4 |Zelfstandig cijferen
Frans 5 | Basis | module 1 |Je suis Luc
Frans 5 | Basis | module 2 |Marie et ses amies
Frans 5 | Basis | module 3 |Où est ma famille?
Frans 5 | Basis | module 4 |Au marché
Eureka taal 56 | Werken aan werkwoorden 1 |Begrippen PV tt, VD en PV vt
Eureka taal 56 | WW2 |Moeilijke gevallen in alle tijden
Secundair onderwijs ASO, TSO, KSO
Eureka taal 56 | Werken aan werkwoorden 1 |Begrippen PV tt, VD en PV vt
Eureka taal 56 | WW2 |Moeilijke gevallen in alle tijden
Vreemde Talen |Drie talen in actie
Secundair onderwijs BSO
Cool 1 |Contextueel rekenen met aangepaste rekentechnieken
Cool 2 | module 1 |Themarekenen
Cool 2 | module 2 |Breuken, procenten en decimalen
Cool 2 | module 3 |Oppervlakte en volume
Cool 2 | module 4 |Zelfstandig cijferen
Andere publicaties Leerstoornissen algemeen
Begeleidend boek bij RekenTrapperS |Rekenen Remediëren! Droom of haalbare kaart?