Inleiding

Fijn!

Jij hebt de gevoelskaarten in je bezit!
Laten we er samen voor zorgen dat je ze vlot met de leerlingen kan gebruiken.

In deze module overlopen we enkele situaties die heel herkenbaar zijn voor leerlingen met (en zonder) leerstoornissen.

Moet het gesprek wel?

Bekijk volgende video-fragmenten uit de film “ik heet niet dom”.  Ze tonen je meteen hoe het is om een leerstoornis te hebben.

Vroeg beginnen met het (h)erkennen van bijvoorbeeld dyslexie is noodzakelijk om het zelfbeeld niet te kwetsen. Met de gevoelskaarten ga je sneller signalen kunnen bespreekbaar maken waarvan je misschien niet wist dat ze er waren.

Zeker bij leerlingen die zichzelf vlot ondersteunen met hulpmiddelen, een goed geheugen, vlot praten, etc .. blijven de gevoelens soms lange tijd onopgemerkt.

Waarom werkten we hard aan de gevoelskaarten?

Heb jij een favoriete gevoelskaart? Eva wel!

Wil je de Eureka nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van onze campagnes, hulpmiddelen en nieuwste tips en tricks. Vul hieronder je mailadres in.

We kijken er alvast naar uit je te mogen inspireren!