1.1 De computer = digitale bril

Een digitale bril?

Zonder bril? Dan zie je niet goed.
Zonder computer? Dan lees je niet goed.

Net zoals bij een bril, is een computer gebruiken noodzakelijk en normaal. Gebruik je het hulpmiddel niet? Dan meet je de leerstoornis, en niet het kunnen van je kind.

Redelijke aanpassing

Ook de wetgeving staat aan de kant van de leerling. Inspectie, ministers … Ze zijn het allemaal eens: de computer, het moet!

Weiger je de computer? Dan doe je aan negatieve discriminatie.

Bekijk daarom in de brochure ‘Aan de slag met voorleessoftware’ de wettekst die aan je kant staat.

Gelijke kansen voor iedereen!

Is een computer dan wel eerlijk? Of maakt het leerlingen lui? En gaan ze dan wel leren lezen en/of schrijven?

Wij zien enkel voordelen, maar je moet tijd investeren om de tools aan te leren.

Zeker bij leerstoornissen zoals dyslexie of dyspraxie is oefenen essentieel, want een leerstoornis gaat niet zomaar voorbij.

Start vandaag, ervaar jarenlang het effect

De computer ondersteunt je voor het leven.
Begrijp je iets niet? YouTube staat voor je klaar.
Nieuwe tekst? Voorlezen maar!
Een best-seller schrijven? Spellingcontrole aan.

Wij zorgen ervoor dat ADIBoeken en LeesVoor! voor je klaarstaan vanaf de lagere school tot eind secundair. En in het hoger onderwijs dan? Dan staat book-a-book voor je klaar!

Begin dus vroeg genoeg! Wij zien dat je twee schooljaren nodig hebt om computervaardig te worden.
Hoor je iemand zeggen: “Ja maar, zijn ze niet te jong?” Dan staat deze video voor je klaar.

Scroll naar top

3 oktober 20u00 op YouTube

Feestwebinar
dys-YES-xie

met mooie getuigenissen, lancering DYScaperoom
primeur gevoelskaarten dyslexie, lancering dys-track van gelegenheidsgroep AKTSI en meer … Benieuwd? Kijk mee!