1.1 De computer moet! Maar waarom?

Redelijke aanpassing

De wetgeving staat aan de kant van de leerling. Inspectie, ministerie, ministers … Ze zijn het allemaal eens: de computer, het moet!

Weiger je de computer? Dan doe je aan negatieve discriminatie.

De wettekst die daarover gaat, vind je in de brochure ‘Aan de slag met voorleessoftware’ .

Gelijke kansen voor iedereen!

Is een computer dan wel eerlijk? Of maakt het leerlingen lui? En gaan ze dan wel leren lezen en/of schrijven?

Wij zien enkel voordelen. Niet enkel voor kinderen, maar voor hele gezinnen en families. Je moet er wel rekening mee houden dat je tijd moet investeren om alles aan te leren.

Bij leerstoornissen zoals dyslexie of dyspraxie is de computer essentieel. Een leerstoornis gaat niet voorbij. Je kan dus niet zonder je hulpmiddelen.

Wil je de Eureka nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van onze campagnes, hulpmiddelen en nieuwste tips en tricks. Vul hieronder je mailadres in.

We kijken er alvast naar uit je te mogen inspireren!