fbpx

Wat is RekenTrapperS?

Allesomvattende Digitale Methodes.

Samen met leerkrachten als auteurs, onderwijswetenschappers en technische experten ontwikkelen we onze Digitale Methodes voor het secundair onderwijs. Alles wat je met een klassiek schoolboek kan, versterkt met digitale mogelijkheden om leerstof flexibel, interactief, visueel aantrekkelijk én gedifferentieerd te brengen. Bekijk het filmpje om meer te weten te komen.

Maak kennis met onze missie.

Herbekijk onze Virtuele Opendeur van 17 november.

Met ruim 1500 deelnemers waren jullie erg talrijk aanwezig op onze Virtuele Opendeur, intussen zijn er al zo’n 100 proefprojecten aangevraagd. Wil jij ook uit eerste hand vernemen hoe leerlingen, leerkrachten en scholen Digitale Methode inzetten? Bekijk hier integraal onze Virtuele Opendeur.

Ontdek onze Digitale Methodes.

Klik op de afbeelding om voor elk vak een voorstellingsfilmpje te starten en ontdek onze aanpak. Wil je de volledig inhoud van onze Digitale Methode inkijken? Schrijf je school dan in om een proefproject te starten. Komende schooljaar zal je naast deze vakken, voor 1ste én 2de graad, ook aan de slag kunnen met aardrijkskunde en geschiedenis.

skyscrapers, skyline, city
teacher, learning, school
bee, flower, forage
parachute, skydiving, jump

Scholen vervangen schoolboeken met Digitale Methode.

Zo’n 5000 leerlingen van 20 scholen hebben dit schooljaar hun klassieke boeken vervangen door Digitale Methode. Twee van hen leggen in een videoboodschap uit waarom, Sint-Lievenscollege Gent en Stroom Leuven.

Sint-Lievenscollege Gent – Steven Ronsijn (Pedagogisch Directeur)

Stroom Leuven – Willem Schoors (Directeur)

Waarom onze pilootscholen fan zijn van deze Digitale Methodes.

Voordelen voor schoolteam

Nauwe samenhang over leerjaar.

Vorming en didactiek centraal.

Klas en zorg werken samen.

Handelen als zuinige differentiatie

Voordelen voor de leerling

Multi-sensorieel
aanbod.

Samen naar succes.

Van concreet naar abstract

Hulpmiddelen bij de hand.

Pedagogische onderbouw

De Digitale Methodes maken het voor leerkrachten mogelijk te variëren tussen verschillende werkvormen. De leerling aan het stuur van zijn eigen leerproces, met een leerkracht in de rol van coach met focus op differentiatie. Of, klassikale les met de Digitale Methode in een ondersteunende rol. De verschillende multimediakanalen zorgen voor een gevarieerd aanbod van inhoud voor de leerling.

Omkadering

Elk deeltje leerstof start met omkadering, we trekken leerstof weg uit het abstracte en maken het tastbaar vanuit hun eigen leefwereld. Leerlingen maken kennis met begrippen, concepten en andere leerstofonderdelen. Aan de hand van weldoordachte combinaties van lesvideo’s, tekstuele inhoud en interactieve spelelementen (memory, hotspots, flashcards,…) reiken onze auteurs de eerste inzichten aan. Zet dit volledig naar jouw hand, betrek lokale actualiteit in de omkadering, zonder dat je als leerkracht ook theorie en oefeningen moet opbouwen.

learn, school, student

Oefenreeksen

Onze auteurs voorzien telkens oefenreeksen op 3 moeilijkheidsniveaus, zowel om leerstof te drillen als meer contextuele, open vragenreeksen. Waar mogelijk worden deze automatisch verbeterd, waar wenselijk hou je als leerkracht het stuur in handen. Verschillende oefentypes (van heel interactief tot meerkeuze) bieden leerlingen voldoende variatie. Bovendien voorzien we bij tal van leerstofonderdelen ook afdrukbare werkblaadjes.

classroom, computer, technology

Aanpasbaar

Zet onze Digitale Methodes volledig naar jouw hand, pas structuur, teksten, oefeningen en interactieve elementen aan, op maat van een aantal leerlingen of voor de volledige klas. Heb je al eigen lesmateriaal voor de nieuwe eindtermen? Geen probleem, voeg dit eenvoudig toe en pas look en feel aan zodat het past binnen de Digitale Methodes van onze auteurs.

Eindtermen

De nieuwe eindtermen vormen het uitgangspunt van de Digitale Methodes. In onze Digitale Methodes creëren onze auteurs trajecten die de weg openen tot de verschillende beheersingsniveaus. Hierbij bouwen we waar mogelijk ook meteen bruggen tussen de verschillende vakken. Elk leerstofonderdeel wordt gekoppeld aan 1 of meerdere relevante eindtermen.

bulb, light, idea

Theorie

De theorie is per leerstofonderdeel overzichtelijk gebundeld, met ook hier waar wenselijk lesvideo’s, schema’s, definities of regels en interactieve elementen die de leerstof aanschouwelijk maken. Het is ook mogelijk om alle theorie van een bepaald hoofdstuk te bundelen en af te drukken als vademecum om te studeren.

Leerlingenvolgsysteem

Samen met pedagogische wetenschappers ontwikkelden we een leerlingenvolgsysteem, eenvoudig, overzichtelijk en dat in de inhoudstafel zelf. Door zowel progressie als score te kunnen opvolgen heeft de leerkracht alle informatie in handen om de coachende rol te vervullen. Bij score zie je zowel gemiddeldes als individuele resultaten. Op basis van wat een leerling in de Digitale Methode doorloopt geven we aan of een eindterm aangereikt werd, de leerkracht kan dan bepalen of ze ook bereikt is.

laptop, notebook, work

Schrijf je school in voor een proeftraject!

Stap net als tientallen andere scholen in Vlaanderen in een gratis proeftraject. Laat leerkrachten en leerlingen kennismaken met onze Digitale Methodes. Kies 1 of meerdere vakken voor 1ste en/of 2de graad aardrijkskunde, biologie, geschiedenis, Frans, natuurwetenschappen, Nederlands, wiskunde. Klik op de oranje knop, vul het formulier in en we nemen contact met je op om verder af te spreken.

belgium, map, flag