Online cursussen
Jou leren om met succes je kind te begeleiden, da's ons doel.
De kracht van onze cursussen

Denk lange termijn
De methoden die je aangeleerd krijgt in de online cursussen zijn steeds breed bruikbaar. We geloven in denken op lange termijn.
Waar het kan bereiden we meteen de volgende schooljaren ook al voor. Zo heb je één techniek die werkt.
Eén ding is zeker. Wij gebruiken deze technieken in de Eureka school om leerlingen een boost te geven in autonomie, betrokkenheid en competentiegevoel.
Kijk, doe en leer!
Via korte video’s zie je de technieken in actie of krijg je extra informatie over waarop je moet letten.
Dit doen we om kinderen optimale leerkansen te bieden. Je kijkt samen, doet samen en leert van elkaar.
Bij bepaalde video’s hebben we ook extra oefeningen toegevoegd of leermiddelen beschikbaar gesteld. Zo kan jij meteen aan de slag.


Succesvolle strategieën hapklaar
Je hoeft geen expert te zijn in rekenen, taal, Frans, … om kinderen goed te begeleiden. In onze cursussen geven we een selectie aan nuttige oefeningen.
We zorgen ervoor dat jij kan handelen. Want door te doen, leer je het meeste.
Je kan onze methoden parallel gebruiken met andere (klassiekere) methoden, of je kan ze vervangend inzetten.
Per module zijn alle bijhorende materialen ook beschikbaar.
Waarom een cursus?
Wij willen jullie de tools geven om wat moeilijk gaat op school, samen aan te pakken met je kind.
Niet op een saaie manier, maar een die werkt en haalbaar is.
Moet je nu een didactische expert worden? Neen, dat is niet nodig. Door te beginnen met wat deze cursussen te bieden hebben, geef je jouw kind alvast een serieuze boost.
Wij maken altijd een zo volledig mogelijke cursus voor jullie, maar misschien heb je toch nog vragen of mis je een leerstofonderdeel? Dan mag je ons steeds contacteren. Wij beantwoorden je vraag met nieuwe video’s of een persoonlijke mail.
We vinden het belangrijk dat alle informatie eenvoudig toegankelijk is. Daarom kiezen we voor korte video’s. Meteen ‘to the point’. Zo win je niet alleen tijd, maar is het ook effectiever.
Leuk oefenen met sterke leermaterialen.
We gebruiken geld, lintmeters, damstenen, studeerschema’s, oefeningensets, etc. Allemaal zodat jij je kind/leerling met succes kan doen bijleren.
Leerlingen optimale leerkansen geven doe je door meteen rekening te houden met mogelijke leerstoornissen/leerproblemen.
Wij leren daarom meteen hulpmiddelen aan die ze in de klas kunnen gebruiken.
Als het leren niet vanzelf gaat, vraagt dat veel energie van kind en coach. Door samen gericht te handelen, bereik je meer succes.
Met Succes
Kind en coach-cursussen-
Toegang tot volledige moduleinhoud
-
Bijhorende oefeningenbundels
-
Q&A: Over inhoud cursus.
-
Altijd toegang tot nieuwe leerinhouden
-
10% korting op volgende module
-
Persoonlijke login
Hoe ziet een cursus eruit?
Elke cursus bestaat uit een reeks hoofdstukken en een aantal paragrafen.
Doe-opdrachten kan je herkennen aan “doe na” in de titel.
Jij doorloopt de cursus op eigen tempo.
Iets doorlopen? Dan zie je meteen wat je hebt gedaan.
Komt er nieuwe content later bij in de module? Dan zie je deze meteen staan.
Het belangrijkste is dat je elke doe-oefening ook echt doet met een kind. Laat het kind het werk doen.


In de cursus zelf heb je in de linkerzijbalk een overzicht van welke onderdelen beschikbaar zijn.
Elk hoofdstuk kan bestaan uit:
- Video’s
- Oefeningen
- Oefenblaadjes
- Extra materialen
- Uitleg
Je kiest zelf wat je prioritair zet. Je kan zelf bepalen waar je begint, maar we raden je natuurlijk aan om in chronologische volgorde te werken.
Het aanbod
Rekenen
- Getallen lezen en schrijven NIEUW
- * Breuken, decimalen en procenten begrijpen
- * Rekenen met breuken
- * Cijferen
- * Hoofdrekenen
- * De brug tot 20 en 100
- * De tafels
Taal en spelling
- Verenkelen/verdubbelen/DOKOLA-regel
- * Begrijpend en technisch lezen
- * Werkwoorden
Frans
- * Werkwoorden vervoegen
- * COD / COI
- * Vocabulaire studeren
Studievaardigheden
- * Huiswerkplanning
- * Studieplanning bij examens
- Dyslexievriendelijk toetsen
Computervaardigheden
- * Studietips in Word, PowerPoint en meer
- * Voorleessoftware en ADIBoeken
Omgaan met leerstoornissen
- *Omgaan met schuld en schaamte
- * Tips bij dyslexie
- * Tips bij dyscalculie
- * Tips bij DCD/dyspraxie
- * Tips bij dysfasie
* = in opbouw | § = al beschikbaar in BETA-versie, bij aankoop krijg je nadien automatisch steeds nieuwe versie
Veel gestelde vragen:
Iedereen die met een kind aan de slag wil rond een specifiek thema.
De cursus is wel enkel bedoeld voor mensen die ook daadwerkelijk met de leerlingen gaan handelen.
Daarnaast moet je voldoende tijd vrijmaken om met je kind te handelen. En dat is beter 10 keer 10 minuten dan één keer 2 uur aan een stuk.
Ben je didactisch geschoold? Voel je dan vrij om zelf door de cursus te navigeren.
Anders raden we je aan om de cursus in de standaardvolgorde te doorlopen. Zo krijg je steeds nieuwe oefeningen die op elkaar opvolgen.
Je kan op 3 manieren werken:
- Je kijkt naar de video’s en probeert zelf alles over te brengen naar het kind.
- Je kijkt eerst zelf naar de video’s en kijkt nadien nog eens samen met je kind.
- Je kijkt meteen samen met je kind naar de video’s.
Wij raden je optie 2 of 3 aan. Je kijkt de video’s best meerdere keren na elkaar opnieuw.
Oefen voldoende. Leerlingen zijn het niet gewoon om veel te leren uit handelen, dus dat vraagt in het begin wat tijd. Uit herhaling haal je enorm veel energie en succes.
Beter 10 keer 10 minuten dan één keer 2 uur aan een stuk.
Neen, alle informatie je die nodig hebt, staat in de cursus. Lijk je toch iets te ontbreken? Laat het ons dan weten en wij voegen het toe zodat jij, maar ook anderen beter verder kunnen.
Uit een kind te zien handelen leer je veel. Goed samen leren werken is essentieel om je kind of leerling vooruit te helpen.
Leerlingen kunnen veel halen uit een ‘coach’ als model. Jij doet voor, zij doen mee. Zo hebben ze ook minder het gevoel dat ze er alleen voor staan.
Het leuke aan samen handelen is dat:
– Je niet op papier bezig bent.
– Fouten kunnen worden rechtgezet zonder rode balpen.
– Leerlingen die taalproblemen hebben meer begrijpen bij een multisensorieel aanbod.